W ubiegłą sobotę prowadziłem warsztaty z ramienia devWarsztatów i opowiadałem o kontenerach IoC w .NET.

Poza wyjaśnieniem pojęć takich jak Dependency Inversion Principle, Dependency Injection i Inversion of Control Rozmawiałem też o 4 kontenerach Autofac, Ninject, Windstor Castle oraz Unity. Oczywiście pokazałem również jak można napisać własny kontener IoC ale to tylko w ramach tego, że można 🙂 Osobiście nie jestem zwolennikiem pisania czegoś samemu skoro jest wiele projektów, które potrafią robić to za mnie 🙂 I domyślam się, że wielu z Was podziela moje zdanie.

Na warsztaty miałem zaplanowane 3 proste aplikacje. Jak się okazało niestety z pierwszą mocno przegiąłem ? Myślałem, że prosta gra w kółko i krzyżyk będzie prostym rozwiązaniem i osoby biorące udział w warsztatach skupią się na wykorzystaniu kontenerów. Niestety, większość czasu spędzili nad algorytmem, który powie czy gra została skończona, czy ruch jest dozwolony. Wnioski wyciągnąłem i za poziom trudności przepraszam ? Moim błędem było to, że nie przygotowałem podpowiedzi. Cóż… następnym razem będzie lepiej ?

Kolejnym przykładem, który poszedł o wiele szybciej było odczytanie prostego json i wyświetlenie danych na ekranie. To już poszło zdecydowanie lepiej ale w tym przykładzie byłem już przygotowany i kilka podpowiedzi przygotowałem.

Niestety do trzeciego zadania nie doszło ponieważ powoli kończył nam się czas ale tak czy inaczej kiedyś do tego zadania wrócę.

Ogólnie mam nadzieję, że wszystkim zajęcia się podobały i nie ukrywam, że mam jeszcze sporo wartościowych tematów, które chciałbym pokazać i razem z ludźmi nad nimi popracować ?

Dla osób, które nie uczestniczyły w warsztatach a chcą pobrać materiały, zapraszam do pobierania 🙂

Link to prezentacji: http://s.degambe.pl/konteneryioc.zip

linki do dem:
https://github.com/sdegambe/DISample
https://github.com/sdegambe/IoCContainer
https://github.com/sdegambe/Autofac
https://github.com/sdegambe/Ninject
https://github.com/sdegambe/WindstorCastle
https://github.com/sdegambe/Unity

 

C#